1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota najwiekszym producentem samochodow
2022-01-28

Toyota Motor Corporation największym producentem na świecie

Produkcja koncernu przekroczyła 10 milionów aut
W 2021 roku – po raz drugi z rzędu – Toyota Motor Corporation została największym producentem na świecie. W ciągu 12 miesięcy koncern dostarczył klientom ponad 10,5 mln aut. Najpopularniejszą marką na świecie była Toyota, która sprzedała ponad 9,6 mln samochodów.


Toyota Motor Corporation największym producentem samochodów

W 2021 roku pozycję największego producenta samochodów na świecie utrzymała Toyota Motor Corporation. W ciągu 12 miesięcy koncern sprzedał łącznie 10 495 548 aut Toyoty, Lexusa, Daihatsu i Hino. Roczna sprzedaż firmy w porównaniu z 2020 rokiem zwiększyła się aż o 10,1%.

Toyota najpopularniejszą marką

W 2021 roku Toyota sprzedała 9 615 157 samochodów, o 10,6% więcej niż rok wcześniej. Od 12 lat marka ta cieszy się na świecie największą popularnością.

W 2021 roku najwięcej samochodów Toyoty kupiono w krajach Azji – 3 135 228 egz. (+13,2%), w tym tylko w Chinach 1 944 010 egz. (+8,2%). W Ameryce Północnej sprzedano 2 681 219 aut marki (+11,3%), a w Europie – 1 037 126 aut (+7,8%).

Produkcja przekroczyła 10 mln aut

W minionym roku Toyota Motor Corporation wyprodukowała łącznie 10 076 246 aut. Jest to o 9,4% więcej niż rok wcześniej. W tej liczbie 8 583 985 egz. to auta Toyoty. Marka zwiększyła produkcję na świecie o 8,4%. Europejskie fabryki łącznie opuściło w ciągu roku 731 739 samochodów, o 8,1% więcej niż w 2020 roku.

„Rok 2021 był dla Toyoty rokiem wielu rekordów. Jesteśmy największym producentem i najpopularniejszą marką na świecie, pobiliśmy kolejny rekord sprzedaży hybryd i z sukcesem wprowadziliśmy do salonów wiele nowych modeli. Toyota odniosła ogromny sukces nie tylko w skali globalnej, ale także w Polsce i w Europie. W naszym kraju jesteśmy absolutnym liderem sprzedaży, natomiast na wymagającym europejskim rynku wspięliśmy się na drugie miejsce” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

„W ubiegłym roku wpływ pandemii na produkcję i sprzedaż Toyoty na świecie był mniej dotkliwy niż w 2020 roku. Tak jak cała branża, musieliśmy sobie radzić z przejściowymi problemami z płynnością produkcji samochodów oraz dostaw mikrochipów i innych części, jednak udało nam się zminimalizować ich wpływ na nasze wyniki dzięki planowaniu produkcji z dużym wyprzedzeniem, odpowiednim zapasom oraz szybkiemu reagowaniu na sytuację pandemiczną. Ogromne znaczenie miały także bardzo dobre relacje z poddostawcami, oparte na przejrzystych zasadach i długofalowym planowaniu” – kontynuował Robert Mularczyk.

Ponad 2,6 mln zelektryfikowanych aut Toyoty

W 2021 roku do klientów trafiło 2 621 925 zelektryfikowanych pojazdów Toyoty – o 33,8% więcej niż rok wcześniej. Łącznie w tym okresie sprzedano:
• 2 482 236 hybryd (+27,0%),
• 111 882 hybrydy plug-in (+ 130,6%),
• 5918 elektrycznych pojazdów na wodorowe ogniwa paliwowe (+234,4%),
• 14 407 bateryjnych aut elektrycznych (+330,6%).
Pozostałe technologie odpowiadały za sprzedaż niecałych 7500 egz.

Największą popularnością zelektryfikowane samochody Toyoty cieszyły się w Stanach Zjednoczonych. 674 446 aut stanowi 25,2% wszystkich pojazdów sprzedanych na tym rynku. Popularność samochodów hybrydowych, elektrycznych i wodorowych wzrosła w USA o 74,4% rok do roku.

Drugim najsilniejszym rynkiem, jeśli chodzi o sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty, jest Europa. Kupiono tu 597 941 egz. tego typu pojazdów, o 17,9% więcej niż rok wcześniej. Ich udział w sprzedaży samochodów z wszystkimi rodzajami napędów wyniósł 57,6%.

Salony Toyoty w Azji opuściło 588 246 pojazdów ze zelektryfikowanym napędem, o 48,9% więcej niż w 2020 roku. Liczba ta stanowi 7,8% wszystkich sprzedanych aut Toyoty. Osobno liczona jest Japonia z wynikiem 565 604 nisko- lub bezemisyjnych aut (wzrost o 5,6%), co stanowi 38,3% wszystkich samochodów Toyoty sprzedanych w tym kraju. Na pozostałych rynkach kupiono 195 486 zelektryfikowanych Toyot, o 52,1% więcej niż rok wcześniej.