Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)

Jakie są najczęściej zadawane pytania na temat hybryd?

Fakty i mity na temat hybryd

Pełny napęd hybrydowy Toyoty od lat stanowi idealny kompromis pomiędzy ekologią, ekonomią spalania a dynamiką jazdy. Niemal 30 lat doświadczeń, udoskonaleń, opatentowanych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że technologia ta jest obecnie jedynym tak powszechnym i sprawdzonym połączeniem napędu konwencjonalnego z bezemisyjnymi napędami przyszłości. Sprawdź, jakie pytania najczęściej zadają osoby rozważające zakup hybrydy Toyoty.
1600x900-CHR1001d-24-darken
854x480-CHR1001d-24-darken

Samoładujący napęd hybrydowy Toyoty zapewnia dużo większy zasięg na jednym tankowaniu niż napęd konwencjonalny czy elektryczny, ponieważ nawet 77% czasu jazdy może korzystać z trybu elektrycznego. Poruszając się z niższą prędkością, np. drogami osiedlowymi lub w korku, kilka kilometrów można pokonać wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym, w ogóle nie zużywając paliwa. Natomiast kiedy jedziemy dynamiczniej, działają oba silniki – elektryczny i spalinowy – co w rezultacie umożliwia przejechanie dłuższego odcinka, gdyż samochód zużywa mniej benzyny.

Wręcz przeciwnie, wizyty na stacjach benzynowych są rzadsze, a koszty za paliwo znacznie niższe.

 

Oczywiście, że nie. Jazda pełną hybrydą Toyoty w mieście umożliwia poruszanie się przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego, ale nie znaczy to, że w trasie czy na autostradzie atuty technologii hybrydowej nie mają zastosowania. Nawet przy bardzo dynamicznej jeździe i przy dużych prędkościach pracują oba napędy – spalinowy i elektryczny. Automatycznie dobierają one odpowiednie proporcje w dostarczaniu żądanej energii do przyspieszenia czy wyprzedzania.

Hybrydy Toyoty od lat wyznaczają standardy w dziedzinie motoryzacji. Japoński koncern nieustannie rozwija i dopracowuje swoje napędy hybrydowe – na rynku dostępna jest już 5. generacja tej technologii. Wyposażone w nią samochody mają jeszcze lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i bardziej dynamiczną jazdę oferując:

  • większą moc silników przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2,
  • płynniejszą współpracę podzespołów,
  • wyższą efektywność dzięki zastosowaniu nowych i bardziej wydajnych komponentów:
    • silnika elektrycznego charakteryzującego się większą mocą przy mniejszych gabarytach,
    • o 15% mniejszej i lżejszej przekładni planetarnej zapewniającej szybszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia,
    • nowego akumulatora litowo-jonowego wydłużającego zasięg w trybie EV,
  • udoskonalony system odzyskiwania energii podczas hamowania.

Pełne hybrydy Toyoty już od niemal 30 lat powodzeniem jeżdżą po drogach całego świata i zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze. Co ważne, nie posiadają wielu części, które w silnikach konwencjonalnych są szczególnie narażone na zużycie, takich jak m.in.: alternator, paski klinowe, rozrusznik, sprzęgło czy koło dwumasowe. Ich układ hamulcowy ma trzykrotnie dłuższą żywotność z racji mniejszego zużycia klocków i tarcz.

 

Najlepszym dowodem na bezawaryjność pojazdów Toyoty jest chociażby ubiegłoroczny ranking Consumer Reports, który po raz kolejny potwierdził reputację Toyoty jako producenta trwałych samochodów, w tym hybryd i hybryd plug-in. W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się aż 7 samochodów japońskiego koncernu. Pierwsze miejsce zajęła Toyota RAV4.

 

LP. 2014  2015  2016  2017  2018  2019 
1.  Lexus Lexus Lexus Toyota Lexus Lexus
2.  Toyota Toyota Toyota Lexus Toyota Mazda
3.  Mazda Audi Buick Kia Mazda Toyota

Nie, pełne hybrydy Toyoty w ogóle nie wymagają ładowania z zewnętrznych źródeł prądu. Baterie w stworzonym przez Toyotę układzie hybrydowym ładują się automatycznie podczas jazdy na silniku spalinowym lub w momencie hamowania. Akumulator hybrydowy nigdy sam nie rozładuje się do końca.

Toyoty z napędem typu plug-in można ładować z gniazda, ale nie trzeba, ponieważ ładują się same podczas jazdy w trybie ładowania. Co ważne, akumulator posiada gwarancję na 10 lat, a znane są przypadki przebiegów na jednej baterii wynoszące ponad milion kilometrów.

Posiadanie Toyoty z pełnym napędem hybrydowym wiąże się z coraz większymi przywilejami i korzyściami nie tylko na świecie, ale także w Polsce. Z roku na rok wprowadzane są w poszczególnych miastach kolejne regulacje prawne i zmiany w przepisach, które mają promować pojazdy z napędem niskoemisyjnym, a ich właścicielom oferować dodatkowe udogodnienia finansowe i drogowe.

 

Najlepszym przykładem jest obniżenie o połowę akcyzy na zakup elektrycznych pojazdów hybrydowych w całym kraju. W praktyce oznacza to, że od 1 stycznia 2020 roku Toyota wprowadziła tzw. Ekobonus w wysokości 7,3% dla hybryd z silnikami o pojemności powyżej 2 litrów oraz 1,5% dla niższych pojemności.

Dowiedz się więcej

Pełne hybrydy Toyoty są bardzo proste w obsłudze i co istotne, nie trzeba ich w ogóle ładować z zewnętrznych źródeł prądu, a akumulator nigdy sam się nie rozładuje. Wystarczy rzadsza niż w przypadku silników konwencjonalnych wizyta na stacji benzynowej. Ponadto dzięki bezstopniowej przekładni automatycznej pełna hybryda nie posiada sprzęgła i sama dobiera źródło napędu odpowiednie do warunków jazdy. Wystarczy włączyć przycisk START, nacisnąć pedał przyspieszenia i jechać.

Liczba samochodów elektrycznych na polskich drogach stale rośnie, a wraz z nią rozwija się i infrastruktura do obsługi tego typu pojazdów. Posiadacze elektryków już dziś mogą np. korzystać z jednej z największych sieci ładowania w Europie – Toyota Charging Newtork. Wystarczy jedna karta i jedna aplikacja MyToyota. Swoje pojazdy mogą też ładować za pomocą domowych ładowarek (jak np. Toyota HomeCharge) lub tradycyjnego gniazdka. W tym ostatnim przypadku cały proces może zająć od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu godzin!

 

Pełne hybrydy Toyoty w ogóle nie wymagają ładowania prądem, a ponadto mają znacznie większy zasięg jazdy od pojazdów elektrycznych. Co więcej, mimo częściowego korzystania z napędu benzynowego poziom emisji spalin w ich przypadku i tak jest zgodny z obecnie obowiązującą w Europie, mocno zaostrzoną normą.

 

I jeszcze jedno. Pełne hybrydy Toyoty to sprawdzona, bezpieczna i ciągle udoskonalana technologia, która od kilkudziesięciu lat z powodzeniem funkcjonuje na całym świecie, znajdując miliony zadowolonych nabywców.

Pełne hybrydy Toyoty to wzór bezpieczeństwa. Całkowicie bezobsługowy pojemny akumulator hybrydowy jest ukryty pod tylną kanapą i nie trzeba go wymieniać. Co więcej, w czasie pacy nie przegrzewa się, gdyż posiada specjalne chłodzenie.


Bardzo istotnym elementem jest także wyposażenie każdego modelu hybrydowego w systemy bezpieczeństwa Toyota T-Mate, które powstały, by wspierać Cię podczas jazdy w mieście i na autostradzie, a także podczas parkowania. Inteligentne technologie chronią Ciebie, Twoich pasażerów i innych uczestników ruchu. Jednym z elementów T-Mate jest pakiet Toyota Safety Sense, który w każdej Toyocie dostępny jest w standardzie.


Dowiedz się więcej

Według najnowszych, zaostrzonych norm emisji spalin każdy sprzedawany od 2021 roku pojazd w Europie będzie mógł emitować do atmosfery nie więcej niż 95 g dwutlenku węgla na kilometr. W przeciwnym razie producent będzie musiał ponieść dość dotkliwe kary finansowe, co odbije się zapewne na końcowych cenach pojazdów. Dzięki hybrydom Toyota spełnia te coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin bez większych problemów.

Z racji bardzo prostej konstrukcji technologii hybrydowej, wyeliminowania wielu elementów najbardziej narażonych na zużycie (m.in. sprzęgła), a przede wszystkim dzięki idealnemu zbalansowaniu działania silnika spalinowego z elektrycznym – eksploatacja pełnych hybryd Toyoty wymaga mniejszych nakładów finansowych niż ma to miejsce w przypadku pojazdów z napędem konwencjonalnym, a nawet miękkich hybryd czy aut z napędem elektrycznym. Wpływa na to:

  • niższe spalanie,
  • trzykrotnie mniejsze obciążenie klocków i tarcz hamulcowych,
  • o 30% mniejsze obciążenie silnika spalinowego,
  • mniejsza awaryjność przekładni planetarnej,
  • rzadsze naprawy i serwis,
  • brak potrzeby wymiany akumulatora,
  • brak kosztów ładowania baterii.

Pojazdy hybrydowe i hybrydowe typu plug-in wykorzystują bardzo podobną technologię. Oba rodzaje napędu płynnie przełączają się między dwoma źródłami zasilania, wydajnym silnikiem benzynowym i samoładującym się akumulatorem hybrydowym. Główna różnica polega na tym, że hybrydy typu plug-in zostały dodatkowo wyposażone w akumulator o większej pojemności zapewniający lepsze osiągi.

Hybrydy typu plug-in można ładować na kilka sposobów. Można je w łatwy sposób podłączyć do domowego gniazdka, co pozwala uzupełnić baterie przed rozpoczęciem kolejnego dnia i kosztuje niewiele. Chcąc zapewnić optymalną szybkość ładowania, wystarczy zaopatrzyć się w domową stację ładowania Toyota HomeCharge. Dzięki temu urządzeniu baterię można naładować w ciągu kilku godzin, równie szybko jak w telefonie komórkowym. Można też dołączyć do jednej z największych sieci ładowania w Europie – Toyota Charging Network – i za pomocą aplikacji MyToyota wyszukiwać najbliższe publiczne stacje ładowania i sprawdzać ich dostępność.

Multimedia

Dowiedz się więcej na temat hybryd Toyoty, o których opowie ekspert Włodzimierz Zientarski. Obejrzyj filmy, w których poznasz opinie dotyczące napędu hybrydowego oraz zobaczysz, co to jest hybryda i jak działa.