ELEKTROMOBILNOŚĆ
Toyota oferuje aż 4 rodzaje zelektryfikowanych napędów: pełną hybrydę, hybrydę typu plug‑in, samochód elektryczny na baterię oraz samochód elektryczny na wodór. Do 2030 roku Toyota zamierza wprowadzić na rynek 30 nowych modeli bezemisyjnych oraz osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną.

POZNAJ GAMĘ NAPĘDÓW TOYOTY

NAPĘD HYBRYDOWY
Napęd wykorzystujący połączenie silnika spalinowego i elektrycznego samodzielnie ładuje baterię podczas jazdy, hamowania i postoju, a także umożliwia bezemisyjną jazdę w trybie całkowicie elektrycznym.

NAPĘD HYBRYDOWY PLUG‑IN
Rozszerzenie funkcjonalności pełnych hybryd o możliwość doładowania baterii z gniazdka w celu zwiększenia zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym. Po wyczerpaniu baterii pojazd zachowuje się jak klasyczny napęd hybrydowy, nie tracąc osiągów i oferując niskie zużycie paliwa.

NAPĘD ELEKTRYCZNY NA BATERIĘ
Napęd elektryczny, bazujący na ponad 28 latach doświadczeń Toyoty w produkcji zelektryfikowanych napędów, który wykorzystuje baterię jako główne źródło zasilania.

NAPĘD ELEKTRYCZNY NA WODÓR
Napęd oparty na doświadczeniach zdobytych podczas prac nad technologią hybrydową, w którym ogniwa paliwowe wytwarzają energię elektryczną z połączenia wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym jest woda.
WYBIERZ MODEL
- NAPĘD HYBRYDOWY
- NAPĘD HYBRYDOWY PLUG‑IN
- NAPĘD ELEKTRYCZNY NA BATERIĘ
- NAPĘD ELEKTRYCZNY NA WODÓR
POZNAJ HISTORIĘ NISKOEMISYJNYCH NAPĘDÓW TOYOTY
Toyota już w 1996 roku przedstawiła światu swoją wizję bezemisyjnej przyszłości motoryzacji opartą na zelektryfikowanych napędach. Od tego czasu trwały prace nad rozwojem i udoskonalaniem nowych technologii: pełnych hybryd, hybryd typu plug‑in, napędu elektrycznego na wodór oraz elektrycznego na baterie. Zachęcamy do zapoznania się z bogatą historią Toyoty w zakresie elektryfikacji.
Toyota prezentuje 3 zelektryfikowane napędy przyszłości: hybrydowy, elektryczny na baterie oraz elektryczny na wodór.
Toyota staje się pierwszym koncernem na świecie, który rozpoczyna masową produkcję hybryd, wprowadzając na rynek Priusa.
Toyota oferuje aż 4 rodzaje zelektryfikowanych napędów: pełną hybrydę, hybrydę typu plug‑in, samochód elektryczny na baterię oraz samochód elektryczny na wodór.
Toyota zamierza wprowadzić 30 modeli bezemisyjnych na całym świecie.
Toyota planuje sprzedawać w Europie wyłącznie samochody bezemisyjne: elektryczne na baterie oraz elektryczne na wodór z ujemną emisją, czyli oczyszczające powietrze.

Napęd pełny hybrydowy oraz plug‑in
Napęd hybrydowy pojawił się na rynku najwcześniej, bo już w 1997 roku. Pierwszym seryjnie produkowanym samochodem hybrydowym była Toyota Prius. Pięć generacji samoładującego napędu hybrydowego (włącznie z wariantem plug‑in umożliwiającym dodatkowe doładowanie baterii z gniazdka) i 13 modeli z pełnym napędem hybrydowym to najlepszy dowód na to, jaką popularność zdobyła ta technologia wśród kierowców.

Napęd elektryczny na wodór
Prototypem samochodu elektrycznego napędzanego ogniwami wodorowymi był pojazd bazujący na nadwoziu Toyoty RAV4. Zaprezentowano go w 1996 roku, a przez kolejne 19 lat udoskonalano, aby przygotować się na stworzenie napędu oferującego maksymalną funkcjonalność, bezawaryjność i bezpieczeństwo. Tak powstała Toyota Mirai, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny zasilany wodorem.

Napęd elektryczny na baterię
Pierwszym samochodem Toyoty z napędem elektrycznym na baterie był model RAV4 EV oferowany w Stanach Zjednoczonych od 1997 roku. Korzystając z wieloletnich doświadczeń w tworzeniu pojazdów zelektryfikowanych, w 2022 roku marka wprowadziła na europejski rynek pierwszy w pełni elektryczny model na baterie – Toyotę bZ4X. Ten wydajny i dynamiczny SUV ma zasięg na jednym ładowaniu do 514 km.