REWOLUCJA
Prace nad technologią hybrydową, wodorową i autami elektrycznymi Toyota rozpoczęła równolegle już w 1992 roku. Cztery lata później zaprezentowała pierwsze auto wyposażone w ogniwa paliwowe bazujące na nadwoziu RAV4. Podczas gdy hybrydy weszły do codziennego użytku i zdobyły ogromną popularność, ogniwa paliwowe Toyoty nadal były udoskonalane, tak aby w momencie debiutu oferować maksymalną funkcjonalność, bezawaryjność i bezpieczeństwo.
Historia prac nad technologią wodorową
MODELE KONCEPCYJNE
Oto niektóre prototypy i auta testowe, które poprzedziły Toyotę Mirai.
FCEV-1
Pierwsze auto Toyoty napędzane wodorem bazowało na modelu RAV4 i zadebiutowało w 1996 roku.
FCHV-3, 4 a 5
Kolejne auta koncepcyjne wykorzystywały nadwozie modelu Highlander. Od 2001 roku Toyota prowadziła w Japonii testy drogowe, aby sprawdzić, jak technologia radzi sobie w rzeczywistych warunkach jazdy.
FCHV-ADV
Pierwszy model wyposażony w wysokociśnieniowy zbiornik wodoru oferował zasięg na jednym tankowaniu przewyższający tradycyjne auta spalinowe.
FCV Concept 2013
Model koncepcyjny, na bazie którego powstała pierwsza generacja Toyoty Mirai, posiadał dwa zbiorniki na wodór umieszczone pod podłogą pojazdu.
Etapy rozwoju
Rozwój technologii
Więcej o technologii wodorowej
Dowiedz się więcej
2 generacja Toyoty Mirai
Auto na wodór oczyszczające powietrze
Toyota liderem technologii hybrydowej
Dowiedz się więcej o hybrydach
Czy samochody hybrydowe są tańsze w utrzymaniu?
Korzyści z posiadania hybrydy
Ogniwa paliwowe do bezemisyjnego pociągu
Nowatorski program FCH2RAIL
Podróż po Europie Toyotą Mirai
Śledź trasę wyprawy Arkadego Fiedlera
Fascynująca Toyota Mirai
50 elektryzujących faktów
Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy
Dowiedz się więcej
