Wodorowe autobusy otrzymały wspólne logo Toyoty i CaetanoBus

Cobranding bezemisyjnych pojazdów H2.City Gold i e.City Gold

2021-07-09

Współpraca Toyoty i Grupo Salvador Caetano trwa od ponad 50 lat. Od grudnia 2020 roku Toyota jest współwłaścicielem firmy CaetanoBus. Teraz obie marki podjęły decyzję o cobrandingu produkowanych w Portugalii bezemisyjnych autobusów H2.City Gold i e.City Gold. Toyota wzmacnia strategiczną współpracę z CaetanoBus, aby przyspieszyć rozwój zrównoważonych środków transportu.

Toyota oraz CaetanoBus, producent autobusów miejskich, podjęły decyzję o cobrandingu dwóch modeli bezemisyjnych, elektrycznych pojazdów – wodorowego H2.City Gold i bateryjnego e.City Gold. Toyota jest udziałowcem CaetanoBus, a także dostawcą elektrycznych napędów na wodorowe ogniwa paliwowe.

Po raz pierwszy technologię wodorowych ogniw paliwowych Toyoty do miejskiego autobusu firmy CaetanoBus wprowadzono w 2019 roku. W ten sposób powstał model H2.City Gold, którego napęd opiera się na zestawie ogniw paliwowych, zbiornikach wodoru i innych kluczowych elementach opracowanych i produkowanych przez Toyotę.

W grudniu 2020 roku spółka Toyota Caetano Portugal stała się udziałowcem CaetanoBus, aby bezpośrednio wesprzeć tę firmę w poszerzeniu oferty bezemisyjnych autobusów.

Bezemisyjne autobusy wodorowe

W ciągu ostatnich miesięcy portugalski producent wzmocnił swoją pozycję na europejskim rynku dzięki rosnącej sprzedaży bezemisyjnych autobusów. Wzrost popularności produktów CaetanoBus odzwierciedla rosnące uznanie dla technologii, możliwości inżynieryjnych i jakości produkcji tej firmy na konkurencyjnym europejskim rynku.

„Cobranding bezemisyjnych autobusów wzmacnia nasze wieloletnie partnerstwo z Toyotą oraz naszą pozycję na rynku bezemisyjnych autobusów. Dzięki niemu obie nasze firmy mają okazję podkreślić swoje możliwości technologiczne oraz pełne zaangażowanie w dekarbonizację” – podkreślił José Ramos, prezydent CaetanoBus.

H2.City Gold to autobus wodorowy wyposażony w napęd na ogniwa paliwowe Toyoty. Jego zasięg wynosi do 400 km, a tankowanie trwa zaledwie 9 minut. Teraz zarówno ten pojazd, jak i elektryczny model na baterię e.City Gold, otrzymają plakietki z logotypami Caetano oraz Toyota. Dzięki temu autobusy te staną się bardziej rozpoznawalne w Europie.

„Cobranding bezemisyjnych autobusów przez CaetanoBus i Toyotę pokazuje ogromne zaufanie, jakie pokładamy w naszej najnowszej inwestycji oraz długofalowej współpracy z Caetano. W ten sposób podkreślamy także, jak ważne dla Toyoty jest rozwijanie bezemisyjnego transportu nie tylko w branży samochodów osobowych, ale znacznie szerzej. W ten sposób konsekwentnie dążymy do osiągnięcia neutralności węglowej” – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Bezemisyjne autobusy wodorowe

CaetanoBus to producent autobusów i podwozi, którego siedziba mieści się w Portugalii. Firma oferuje gamę pojazdów dla miast i lotnisk, a dzięki szerokim możliwościom technicznym opracowuje rozwiązania transportowe indywidualnie dostosowane do potrzeb klientów.

CaetanoBus jest także producentem autobusów COBUS – światowego lidera lotniskowego transportu autobusowego.

Dowiedz się więcej

Lekki użytkowy van elektryczny Lekki użytkowy van elektryczny Nowy projekt Toyotay i partnerów Wymienne baterie do samochodów Wymienne baterie do samochodów Dowiedz się więcej o nowym projekcie Klub Rekordowych Przebiegów Klub Rekordowych Przebiegów Pochwal się trwałością swojej Toyoty Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wzrost udziału w rynku do 17,7% Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Sprawdź szczegóły Zrównoważona produkcja bioetanolu Zrównoważona produkcja bioetanolu Wspólny projekt Toyoty i partnerów KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce Sprawdź najchętniej wybierane modele Toyoty Autobusy na wodór w Madrycie Autobusy na wodór w Madrycie Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty w transporcie miejskim Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Odnawialny olej napędowy zamiast diesla Nowe auto dostawcze na wodór Nowe auto dostawcze na wodór Toyota, Isuzu, Hino i CJPT łączą siły Corolla w programie Najmu KINTO ONE Corolla w programie Najmu KINTO ONE Sprawdź warunki wynajmu auta przedkontraktowego Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyoty Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyoty Poznaj szczegóły wydarzenia